1245392126_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Se olis sitte ihan tyypilline juhannussää. Ränttä ei senttäs alas tul, mut muute on vetist. Mut mitäs me piänist hidasteist.  Tällane piäni juhla-aika on iha kiva, vaik sen sit viättäiski sisätilois.  Meil miäs kävei jo eile kaupas ostamas kaik lihavalmiste. Mää mene viäl hakema lissä maito ja vihanneksi.  Niil pärjätä sit oikkenki hyvi. Meijä murkku meina lähti kavereittes kans telttailema, jote me olla ukon kans koton kaksisi ja katota telkkari ja grillata lihoi.  Kaks vanha varest.

Luulis näil lihoil ja makkaroil kaks ihmist pari päivä pärjävä. :D Kuvast puuttu viäl pari porssa filet ja sit tiätyst kaik muu höyste, kute siäne ja muu kasvikse. Eväist päätelle meijä ruakavalio on juhannuksen melko karppityylist, vaikkemmää mikkä karppaaja olekka. Uussi perunoi täyty kyll keittä ainaki kerra kuppisoosi ja sillin kaveriks.

1245410289_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Ne mun valkose murheenkryyni muatoutus Juhannussukiks. Vaik mä ite sanonki, nii oikke näti niist tuliki. Meinasi ensi tehdä ihan tavallise joustinreunukse. Sitte ku olin siin vaihes,  sukka rupes sanoma, ettei juhannussukkihi mittä joustint kuulu laitta, vaan oikke hianomman pualeine nirkkoreuna, ku  kerra juhla-aikka eletä.

1245394559_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1245392362_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Jalkaterän osuus on vaan mun jalkkaha vähä liia pitkä, joten nämä ensimmäise juhannussuka menevä tuliaiseks anopil. Eile ehtost mä aloti itellen jo uussi juhannussukki. Tota malli on tosi kiva kutto. Tule noppiast valmist. Ainoa aikaa viävä vaihe on tua nirkkoreuna yhte kutomine.  Sain ku sainkin sen iha siistist kudottu, vaik tosa kuvas tua nirkkoreunus vähä repsottaki. Mut se johtu tost kuvausalustast, joka ei ollu kaikke tukevamppi. Puska ol viäl märkäki, ni kuva ol saatava sit tosi nopsast.

 

Juhannussukat

Lanka: Lane Cervinia, italialaine lanka, 70% villaa ja 30% polyamidia, 50g=150m

            Pesu 40 astetta, silitys 1. Lanka on kivan pehmeää ja helposti neulottavaa.

Puikot: nro 3

Malli: omast pääst

Lopuks mä toivottele kaikil mun plokin lukijoil oikke ihana Mittumaari!